سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/10/18 17:10:27
خوشحال باشیم یا ناراحت؟

افتتاح دو پروژه ۱۶ ساله در کمتر از یک هفته در بهار

آذرماه ۱۴۰۱ به افتتاح دو پروژه مهم شهرستانی که سالها مردم چشم انتظار آن بودند و کشمکش بسیاری برای آنها داشتند در تاریخ بهار ثبت و ضبط شد.

شناسه خبر: 13098

 

دو پروژه مهم درمانگاه تامین اجتماعی و زیرگذر شهید زارعی از جمله پروژه های مهم شهرستان هستند که فراز و فرود بسیاری در راه رسیدن به مرحله افتتاح با آنها همراه بود.

 

درمانگاه تامین اجتماعی بالاخره امسال پس از کشمکش های فراوان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، زمین این درمانگاه در سال ۸۸ و در دوره سوم شورای شهر و شهردار شیری برای ساخت درمانگاه اهدا شد، در دوره چهارم شورا یک قطعه دیگر به آن الحاق شد.

 

 یکی از مهمترین کشمکش های شورای دوره چهارم عدم کلنگ زنی زمین مربوطه به علت سنگ اندازی های نماینده وقت، پورمختار، برای جابه جایی درمانگاه بود، این دوره که هم زمان با فرمانداری مرادی پناه و استانداری نیکبخت بود بارها کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی از برنامه های دولت حذف شد تا جایی که صراحتا استاندار همدان لب به شکایت از این موضوع گشود و بارها فرماندار وقت، مرادی پناه، خود را از موضوع کنار کشید، تا اینکه بالاخره در آبان سال ۹۶ و در ابتدای دوره پنجم شورای شهر کلنگ درمانگاه به زمین خورد.

 

در سال ۹۸ و در اواخر دوره نمایندگی پورمختار و با سه سال تعویق از زمان کلنگ زنی  ساخت درمانگاه آغاز شد و مقرر بود شهریور سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که با وجود مشکلاتی این امر محقق نشد تا اینکه با پیگیری های صورت گرفته افتتاح درمانگاه در آذر ۱۴۰۱ و در دوره نمایندگی توسلی، فرمانداری نباتی و دوره ششم شورا بالاخره پس از ۱۳ سال کش و قوس به بهره برداری رسید.

 

۱۳ سالی که در آن به جای یک درمانگاه می توانستیم شاهد افتتاح دو درمانگاه یا بیشتر باشیم، اینگونه و با فرسایش روبرو شد و بازهم  این مردم هستند که باید چوب لج و لج بازی و کم کاری برخی مسئولین را بخورند.

 

پروژه ای که ۴ دوره شورای شهر و نمایندگی ۴ تن از نمایندگان مجلس پورمختار، مرحوم عیسی جعفری، حجت الاسلام فلاح و توسلی و فرمانداری ۴ تن از فرمانداران، گلکارزاده، مرادی پناه، قنبری و نباتی را از سر خود گذرانده است. 

 

باید اینجا خوشحال و مسرور باشیم از افتتاح اولین درمانگاه تامین اجتماعی یا غمگین و محزون از اینکه چرا درمانگاه دوم را نداریم.

 

افتتاح پل زیرگذر در گلوگاه شهید زارعی پس از سه سال

 

در هفته های پایانی آذر ماه امسال مردم بهار شاهد افتتاح پروژه زیرگذر شهید زارعی پس از گذشت سه سال بودند، پروژه ای که عملیات اجرایی آن در سال ۹۸ آغاز شد و سرانجام پس از سه سال همزمان با روز راهداری و با حضور معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور به بهره برداری رسید.

 

 تقاطع غیرهسطع شهید زارعی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در سه راهی صالح آباد و در کریدور مرکز به غرب قرار گرفته است و جدا کننده ترافیک استان های کرمانشاه،ایلام و کردستان می باشد که جزو تقاطع های استراتژیک غرب کشور بخصوص راه کربلا محسوب می شود.

 

این پروژه در زمره پروژه های ملی و استانی قرار دارد و دارای روگذر به متراژ ۴۰۰ متر و زیرگذر ۶۸۵ متر می باشد و اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی صرف آن شده است.

 

هدف از ساخت این زیرگذر حل گره ترافیکی‌ و رفع نقطه حادثه خیز به منظور ارتقا ایمنی وسایل نقلیه و در نتیجه کاهش تصادفات و جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی و اقتصادی به خصوص در ایام نوروز و اربعین حسینی می باشد.

 

 شایان ذکر است که در کنار این پروژه باید نیم نگاهی نیز به زیرگذر شهرک صنعتی بهاران داشته باشیم که با گذشته چندین سال هنوز راه به جایی نبرده و باعث مشکلات ترافیکی بسیاری در میدان بهار می شود، امیدواریم که همت بلند مسئولین را در تکمیل و راه اندازی این پروژه نیز شاهد باشم.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی