سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/10/19 16:52:24
توسلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نشاط شهر:

از تفکیک حوزه انتخابیه بهار وکبودراهنگ دفاع می کنم

در پی انتشار اخباری مبنی بر افزایش تعداد ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس گفتگویی با نماینده مردم بهار و کبودراهنگ داشتیم. فتح اله توسلی در این باره گفت: طبق اصل ۶۴قانون اساسی پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آن حداکثر بیست نماینده می تواند به شمار نمایندگان مجلس افزوده شود، اما چندین سال است که این اتفاق نیفتاده است.

شناسه خبر: 13106


به گزارش نشاط شهر، در پی انتشار اخباری مبنی بر افزایش تعداد ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس گفتگویی با نماینده مردم بهار و کبودراهنگ داشتیم. فتح اله توسلی در این باره گفت: طبق اصل ۶۴قانون اساسی  پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آن حداکثر بیست نماینده می تواند به شمار نمایندگان مجلس افزوده شود، اما چندین سال است که این اتفاق نیفتاده است.

توسلی ادامه داد: در مجلس دهم کلیات این طرح در صحن اعلام و رد شد، در سال ۹۹ نیز طرح دیگری در این باره مطرح شد که در آن تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نیز مطرح بود اما اخیرا در کمیسیون تخصصی بررسی این موضوع، اعلام کردند که استان همدان (نه حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ ) به لحاظ جمعیتی  شرایط افزوده شدن هیچ نماینده ای را ندارد، زیرا جمعیت  کل استان کمتر از حدنصاب است و  دو نماینده هم اضافه دارد.

توسلی به مکاتبه اش با کمیسیون تخصصی و رئیس مجلس اشاره کرد و گفت: در گزارشی که در این باره به من داده اند اعلام کرده اند که هم اکنون برخی شهرستانها با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده دارند این در حالی است که اکثر شهرستانهای استان همدان تعداد جمعیتشان خیلی کمتر از حد نصاب است، به طور مثال از نظر مرکز پژوهشها ،ملایر یک نماینده اضافه دارد و رزن و درگزین جمعیتش ۳۸ هزار نفر کمتر از حد نصاب است، به همین دلیل فعلا کلا استان همدان را از طرح افزایش نمایندگان مجلس حذف کرده اند.

وی ادامه داد: بهار و کبودراهنگ نیز جمعیتش ۱۲.۵ درصد کمتر از حد نصاب افزایش نماینده است و لذا با توجه به شرایطی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده فعلا در کمیسیون برخی استانها مصوب نشده اند،  با این حال ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا  بهار و کبودراهنگ در پیشنهادات بعدی و درصحن مطرح و رای گیری شود.

مرضيه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی