سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/11/7 16:48:44
امام جمعه بهار:

هدف از برگزاری مراسم اعتکاف انسان سازی و خود سازی است

جلسه ستاد اعتکاف شهرستان بهار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار و روسای سایر ادارات در دفتر امام جمعه بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13140



به گزارش نشاط شهر، جلسه ستاد اعتکاف شهرستان بهار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار و روسای سایر ادارات در دفتر امام جمعه بهار برگزار شد.

 



 

ابتدا حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، پیشنهادات و نظرات خود را در رابطه با نحوه برگزاری مراسم اعتکاف بیان کرد. سپس به شرح وظایف در برپایی باشکوه مراسم اعتکاف اشاره کرد.



همچنین حجت الاسلام والمسلمین مصباح امام جمعه بهار، گفت: هدف از برگزاری مراسم اعتکاف انسان سازی و خود سازی است و این فرد سازی جامعه سازی را به دنبال دارد.

 



وی افزود: وقتی ارتباط فرد با خدا نزدیک می‌شود، خود فرد نیز به خود واقعی اش نزدیک می‌شود و امکان این نزدیکی در اعتکاف فراهم می‌شود.


امام جمعه شهرستان بهار گفت: اعتکاف فرصتی است تا در میان این همه هیاهو و مشغله، مدت کمی را به خود و کسب آرامش و نزدیکی بیشتر با خدا قرار دهیم. در سه روز اعتکاف به اعمال خود بی‌اندیشیم و زمینه را برای اصلاح رفتار و اخلاق فراهم کنیم.




وی در ادامه بیان کرد: اگر نگاهی سازنده به مراسم اعتکاف داشته باشیم آثار مثبت زیادی را در جامعه خواهیم دید. این دست مراسم موجب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین مصباح امام جمعه بهار در پایان گفت: لازمه برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف همت ارگان های مربوطه و همکاری مسئولین است تا ان شاءالله همه ی جوانان و نوجوانان و حتی کودکان و خانواده ها بتوانند بصورت فردی یا خانوادگی در مراسم اعتکاف شرکت کنند و نتایج مثبتی را دریافت نمایند.

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی