سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/12/28 21:14:16
فرماندار شهرستان بهار جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خبر داد:

سرانه عضویت در کتابخانه های شهرستان بهار بالاتر از میانگین استانی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار به ریاست فرماندار شهرستان بهار و با حضور بخشدار صالح آباد،رئیس اداره کتابخانه های عمومی، رییس آموزش و پرورش، رییس شورای شهر بهار، شهردار و اعضای شورای شهر صالح آباد و اهالی فرهنگ و قلم این شهر در کتابخانه عمومی فجر صالح آباد برگزار شد.

شناسه خبر: 13218

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار به ریاست فرماندار شهرستان بهار و با حضور بخشدار صالح آباد،رئیس اداره کتابخانه های عمومی، رییس آموزش و پرورش، رییس شورای شهر بهار، شهردار و اعضای شورای شهر صالح آباد و اهالی فرهنگ و قلم این شهر در کتابخانه عمومی فجر صالح آباد برگزار شد.

روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در این جلسه با تقدیر از فعالیت های خوب اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار گفت:
در سال 1401 اقدامات خوب و موثری در زمینه کتاب و کتابخوانی صورت گرفت و برگزاری تور رسانه ای با حضور خبرنگاران استان همدان از ابتکارات قابل توجهی بود که مردم را با پیشرفت فضاهای فیزیکی و توسعه کتابخانه های سراسر شهرستان بهار آشنا شدند.

وی افزود: مردم شهرستان بهار فرهیخته و اهل ادبیات هستند و بالاتر بودن درصد عضویت مردم شهرستان به نسبت میانگین استانی موید این موضوع است.در سال گذشته سرانه عضویت در کتابخانه های شهرستان بهار از 2/78 به 4 درصد رسیده است.

نباتی ادامه داد: انجمن کتابخانه های شهرستان بهار در سال جاری عنوان برتر در استان را کسب نمود با این وجود باید تلاش کنیم آمار عضویت در کتابخانه بیشتر شود و از آن مهمتر تعداد دریافت کتاب از سوی اعضا بیشتر و بهتر شود تا پویایی کتابخانه ها بالاتر رود.

فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری و شورای شهر بهار پیگیر احداث کتابخانه در شهرک فرهنگیان هستیم و این منطقه مستعد برنامه های مختلف فرهنگی است.

نباتی گفت: در شهرستان به ازای هر نفر یک کتاب وجود دارد و این نشان دهنده تلاش مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان برای افزایش تعداد کتاب ها است.

همچنین در این جلسه مطرح شد:

در سال 1401 در 12 کتابخانه روستایی و شهری شهرستان بهار در مناسبت های مختلف 1210 برنامه فرهنگی انجام شده است که نشان دهنده تلاش بی وقفه و مستمر مسئولین،کتابداران و اعضای کتابخانه ها است و کتابخوانان شهرستان در جشنواره های مختلف مانند جشنواره رضوی و جشنواره قصه گویی نهال امید رتبه های برتر منطقه ای و کشوری را از آن خود کرده اند.

در سال 1401 تعمیر و تکمیل کتابخانه فجر صالح آباد با ده میلیارد ریال اعتبار به سرانجام رسیده است و در سال آینده توسعه و ساخت آمفی تئاتر کتابخانه شهر مهاجران با 8 میلیارد ریال اعتبار و احداٍکتابخانه در روستای رسول آباد سفلی در دستور کار قرار دارد.

همچنین عنوان شد بیشترین مراجعه و استقبال از کتابخانه های شهرستان بهار از سوی کودکان و نوجوانان است و این موضوع افزایش کمیت و کیفیت کتاب ها برای ارائه به این نسل مشتاق را می طلبد.

 


رونمایی از کتاب "ملک دل" نوشته ی الهام عبدی نویسنده جوان صالح آبادی


صبح امروز با حضور فرماندار شهرستان بهار ،بخشدار صالح آباد ،رئیس اداره کتابخانه های عمومی، رییس آموزش و پرورش، رییس شورای شهر بهار، شهردار و اعضای شورای شهر صالح آباد از کتاب "ملک دل" نوشته ی الهام عبدی نویسنده جوان صالح آبادی رونمایی شد.

این کتاب در دوازده فصل با رویکرد تاریخی و مذهبی نوشته شده است و به بخش هایی از زندگی امام حسن عسکری(ع) و حضرت نرجس خاتون (س) اشاره دارد.

فرماندار شهرستان بهار در این آیین به اهمیت و ارزش برنامه های رونمایی از کتاب اشاره کرد و افزود: وجود نویسندگان چیره دست و ماهر در شهرستان بهار نمایانگر فرهنگ و هنر دیرینه این سرزمین است و باید از این هنرمندان حمایت مناسب صورت گیرد.

 



انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی