سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر عامل آب منطقه ای استان همدان: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان شهر همدان ۹.۵میلیون متر مکعب است که پیش بینی می شود تا پایان فصل بارش ها به ۱۲ میلیون مترمکعب برسد.

شناسه خبر: 13296

 

به گزارش نشاط شهر، مدیر عامل آب منطقه ای استان همدان: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان شهر همدان ۹.۵میلیون متر مکعب است که پیش بینی می شود تا پایان فصل بارش ها به ۱۲ میلیون مترمکعب برسد.

 

محمد ضروری  با اشاره به اینکه وضعیت آب نسبت به سال گذشته از نظر تامین آب بهتر شده است، تاکید کرد: تصفیه خانه مهاجران در مراحل پایانی است و به لحاظ فرآیند آبی آمادگی تصفیه را دارد اما از نظر تامین تجهیزات مواردی وجود دارد که در حال تکمیل شدن می باشد.

 

ضروری افزود: اگر معاونت بهداشتی علوم پزشکی سلامت آب تصفیه شده از تصفیه خانه را تایید کند و بررسی ها نشان دهد که مشکلی وجود ندارد به احتمال زیاد در ماه جاری آب تصفیه خانه مهاجران وارد شبکه توزیع آب شهر همدان خواهد شد.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا همچنان منابع تامین آب شهر همدان چاه های کشاورزی هستند یا خیر؟ عنوان کرد: در حال حاضر عمده چاه های کشاورزی تحویل داده شده است و تنها حدود 5 چاه در اختیار وجود دارد که در سنوات گذشته نیز این چاه ها برای تامین آب شهر همدان بوده است که حدود 60 لیتر آب را تامین می کنند.

 

وی در خصوص جلوگیری از موارد هدر رفت آب در کشاورزی بهاره نیز یادآور شد: با جهادکشاورزی استان تعاملاتی صورت گرفته که ضمن در نظر گرفتن معیشت کشاورزان از انجام کشت های پرآب بر و کشت دوم در استان همدان جلوگیری شودتا بتوانیم از روند کاهشی فعلی آب های زیرزمین استان جلوگیری کنیم.

 

ضروری با بیان اینکه یکی از راه های جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی استفاده و نصب کنتور هوشمند چاه است، بیان کرد: در حال حاضر 39 درصد چاه های کشاورزان همدانی به کنتور هوشمند وصل است و با برنامه مشترکی که توسط آب منطقه ای استان و شرکت توزیع نیروی برق انجام شده است با کنترل مصرف برق می توان 90 درصد اضافه برداشت آب این چاه ها را مدیریت و کنترل کرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی