سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از پیش بینی برداشت ۲۷۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع این شهرستان در سال جاری خبر داد.

شناسه خبر: 13325

 

به گزارش نشاط شهر، عبدالحسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سطح زیرکشت امسال سیب زمینی این شهرستان ۵۹۰۰ هکتار بوده که ۹۰ درصد به کشت بهاره(تابستانه) اختصاص دارد و کشت آن از نیمه دوم اسفندماه آغاز و برداشت آن از اوایل تیرماه انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه صددرصد مزارع سیب زمینی شهرستان بهار مجهز به آبیاری تحت فشار هستند، افزود: ۱۰ درصد کشت سیب زمینی شهرستان نیز به کشت پاییزه اختصاص دارد که سیب زمینی کاران در خارج از شهرستان نسبت به کشت آن اقدام می‌کنند.

 

اکبری با اشاره به اینکه دو واحد صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری سیب زمینی در شهرستان بهار در حال پیگیری و احداث است، تصریح کرد: در رابطه با انبار و نگهداری محصول سیب زمینی شهرستان ۵۸ انبار سردخانه بالای صفر برای نگهداری محصول سیب‌زمینی شهرستان با ظرفیت ۱۴۳ هزار تن فعالیت دارند که علاوه بر آن تعدادی هم با دریافت مجوز در حال ساخت هستند.

 

وی همچنین تعداد انبارهای نگهداری سیب زمینی در این شهرستان را ۱۵۰ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرستان بهار رتبه نخست تولید سیب‌زمینی استان را دارد و محصول تولید شده علاوه بر استفاده و مصرف همدان، به سایر نقاط استان‌ها هم ارسال شده و در صورت مازاد بر مصرف داخل کشور حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن از محصول سیب زمینی شهرستان نیز صادر می‌شود.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار در ادامه از کشت ۲۲ هکتار گیاهان دارویی در شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: چهار هکتار آنغوزه، پنج هکتار بابونه، سیاه‌دانه، گل ختمی و زیره سبز از جمله گیاهان دارویی کشت شده این شهرستان در سال جاری است.

 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی این مدیریت، تغییر الگوی کشت از سمت گیاهان آب بر به سمت گیاهان بسیار کم آب بر مانند گیاهان دارویی است، تصریح کرد: گیاهان دارویی و شناساندن نقش حیاتی آنها در پیشبرد اهداف ملی، منطقه‌ای و جهانی برای تحقق سلامت و خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی اهمیت بالایی دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی