سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/8/25 09:54:46
به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا) به قلم جواد نوری و معصومه فزونی

همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، آیین رونمایی از کتاب دیوان اشعار عاشیق رضا بهاری (باهارلی رضا) به قلم جواد نوری و معصومه فزونی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

شناسه خبر: 13762



به گزارش نشاط شهر، عاشیق رضا بهاری از مفاخر فرهنگی و چهره‌های درخشان ادبی و شاعران نامدار خطه بهار است که در دوره زندیه میزیسته است و اشعار او در بین ترک زبانان منطقه سینه به سینه منتقل شده است.



این مراسم با حضور شالبافیان سرپرست  معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری، فزونی رییس اداره کتاب خانه های عمومی شهرستان بهار، علی حسینی بخشدار مرکزی، فیض اللهی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار، حسینی سرپرست فرهنگ و ارشاد شهرستان بهار و اعضای شورای شهر و جمعی از نویسندگان و شاعران و هنرمندان بهاری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.



کتاب عاشیق رضا باهارلی(مرحوم غلامرضا بهاری) به قلم جواد نوری و معصومه فزونی نگاشته شده است هدف از  نگاشتن این کتاب آشنایی با نوع سبک شعر مرحوم غلامرضا بهاری که به زبان ترکی و بیشتر در قالب ۵پند (بش بند) بوده است.



در این مراسم مریم عباسی و سعید جلیلی هنرمند و محمود محمدی از ویژگی های این کتاب و مرحوم بهاری سخن گفتند.




معصومه فزونی و جواد نوری به ارائه‌ی چکیده ای از کتاب را پرداختند و برخی از شاعران حاضر اشعار خود را تقدیم حضار کردند و در پایان نیز از کتاب عاشیق رضا باهارلی رونمایی شد.




آرزو میرزایی



برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.



انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر