سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/8/25 16:06:14
مقام معظم رهبری: کتاب خوانی باید در جامعه ترویج شود و این کار برعهده ی همه ی دستگاه هایی است که در این زمینه مسئولیت دارند.

شعار امسال هفته کتاب و کتاب خوانی در سراسر کشور "آینده خواندنی است"

نشست تخصصی اصحاب رسانه با ریاست اداره کتابخانه های عمومی معصومه فزونی به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی در سالن اجتماعات اداره کتابخانه های عمومی در کتابخانه آیت الله بهاری برگزار شد.

شناسه خبر: 13763



به گزارش نشاط شهر، نشست تخصصی اصحاب رسانه با ریاست اداره کتابخانه های عمومی معصومه فزونی به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی در سالن اجتماعات اداره کتابخانه های عمومی در کتابخانه آیت الله بهاری برگزار شد.



نخست ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار سی و یکمین دوره کتاب و کتاب خوانی با شعار آینده خواندنی است را به دوستداران کتاب و قلم تبریک گفت.


وی در ادامه گفت: ۲۳ الی ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.



فزونی تصریح کرد: پوستر هفته کتاب با حضور عاطفه زارعی مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان و فیض الهی فرماندار شهرستان بهار و برخی از مسئولین و نویسندگان و اهل کتاب رونمایی شد.


معصومه فزونی گفت: با توجه به ترویج  فرهنگ کتابخوانی در حال حاضر ۱۲کتابخانه در شهرستان بهار وجود دارد که ۷ کتابخانه شهری و ۵ کتابخانه روستایی با زیر بنای ۳٫۴۰۴هزار متر مربع است.



وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۱۱۶ هزار نسخه کتاب موجود است تعداد اعضای فعال باتوجه آمار ارائه شده ۵٫۷۲۴هزار نفر است و رشد افزایشی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم که شامل ۴٫۸۱٪ است. سرانه زیر بنا به ازای هر ۱۰۰نفر ۱کتاب معادل ۲٫۸۶٪که نسبت به استاندارد این مورد بسیار دورتر هستیم زیرا باید به ازای هر ۴نفر ۱کتاب باشد.



فزونی در ادامه گفت: ۴۲٫۶۵۰ نسخه کتاب به امانت بردند که بیشتر در حوزه های ادبیات ،دینی،تاریخی و جغرافیاست. امسال نیز ۱۲۰نوع برنامه متنوع در نظر گرفتیم که شامل غبار روبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، زنگ مطالعه، جشن کتاب و سلامت، نشست تخصصی با اصحاب رسانه و رونمایی از پوستر سی و یکمین دوره کتاب و کتاب خوانی، سوم آذر یادبود مرحوم سلیم سلیمی موئد مولف کتاب، رونمایی از کتاب مرحوم غلامرضا بهاری (عاشیق رضا بار هالی ) به قلم جواد نوری و معصومه فزونی، کتابت طرح قرآن ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری آموزشگاه خوش نویسی سیاه مشق و همکاری مهندس سحابی روشن شهردار صالح آباد در بحث مبلمان شهری آلاچیق بوستان کتاب و بسیاری از موارد دیگر که انجام می‌شود.



رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیان کرد: در مباحث عمرانی نیز تعمیر و تجهیز سالن های آمفی تئاتر آیت الله بهاری در شهر بهار و کتابخانه فجر در صالح آباد، توسعه  کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) و در مباحث  فعالیت فرهنگی که ۸۳۰برنامه فرهنگی شامل آموزش کسب و کار ،نشست کتاب خوان ،نقد و.....می باشد در دستور کار است.


وی افزود: محمد عبدلی کتابدار کتابخانه حکمت واقع در روستای حسین آباد عاشوری توانست رتبه ۵ کشوری را  در زمینه کسب و کارهای کوچک کسب کند که در استان همدان نیز تنها ایشان شایسته تجلیل شدند و با آیتم قالی بافی و خیاطی توانستند برای ۵۸ نفر اشتغال‌زایی کنند. در هر کلاسی  حدودا ۳۰الی ۲۵نفر از بانوان روستا ثبت نام کرده بودند.


فزونی در ادامه گفت: در جشنواره رضوی نیز ۳۵۲۵نفر در زمینه های مختلفی همچون پویش، تولید شعر و نقاشی ،نویسندگی و...شرکت کردند.

وی در ادامه تشکر ویژه ای از آقای غلامرضا پاکیزه یکی از خیرین شهر صالح آباد کرد که در امر فرهنگی همیشه دست به خیر و پیشگام بودند.



فزونی افزود:در روستای رسول آباد سفلی قطعه ای زمین توسط بخشدار مرکزی سید علی حسینی اهدا شد و با پیگیری فرماندار شهرستان بهار و نیز مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و همچنین احداث کتابخانه در شهرک فرهنگیان که با پیگیری فرماندار شهرستان بهار و ایجاد کتاب خانه سیار که با پیگیری های فرماندار و مدیر کل انجام میشود.



وی در پایان گفت: یک خبر خوش برای کسانی که میخواهند عضویت رایگان کتابخانه را دریافت کنند و از کد تخفیفی استفاده کنند فرصت خوبیست و بخشودگی جرائم دیر کرد امانت کتاب و باز گردان کتاب به کتابخانه در این هفته وجود دارد.



در پایان نیز از اصحاب رسانه با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.


آرزو میرزایی



 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی