سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، همایش یازدهم قرارگاه فرهنگی بشری تحت عنوان "بانوی بهشت" با اجرای گروه نمایشی قاسمیون از شهر مریانج در وصف حضرت زهرا(س) و با حضور پر شکوه پانصد نفری دختران و مادران از نقاط مختلف شهرستان بهار در مصلی امام خمینی (ره) شهر بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13880

 

به گزارش نشاط شهر، در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، همایش یازدهم قرارگاه فرهنگی بشری تحت عنوان "بانوی بهشت" با سخنرانی حجت‌الاسلام مصباح امام جمعه شهر بهار و با مرثیه خوانی مهرداد میرزایی و با اجرای گروه نمایشی قاسمیون از شهر مریانج در وصف حضرت زهرا(س) و با حضور پر شکوه پانصد نفری دختران و مادران از نقاط مختلف شهرستان بهار در مصلی امام خمینی (ره) شهر بهار برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها عنوان کرد: دیگران دم از زن می‌زنند و اما الگو ندارند و ما دم از زندگی میزنیم الگوی زندگی خود را حضرت زهرا (س) می‌دهیم. 

 

امام جمعه بهار افزود: ما اگر فاطمه را به عنوان دخت نبی مکرم اسلام میشناسیم پیامبر تاج خلقت است اما آن نعمتی که پیامبر دارد دختر است.

 

حجت‌الاسلام مصباح با بیان اینکه "اگر در غرب به چشم ابزار می‌نگرند ما به عنوان الگو نگاه می‌کنیم" افزود: حضرت زهرا نه تنها ام مومنین است بلکه آنچنان که ارزش ایشان بالاست، پیامبر اکرم (ص) ایشان را ام ابیها خطاب می نمودند .

 

وی با اشاره به فرموده ای از امام زمان (عج) که حضرت زهرا را الگوی خود خطاب کرده اند گفت:مادرم حضرت زهراست و در شخصیت والای حضرت زهرا همین بس که در شخصیت های خیالی و اسطوره‌ای زن در دنیا ، نتوانسته‌اند شخصیتی مثل ایشان را تعریف کنند.

 

در این مراسم، پیکر مطهر شهید گمنام با استقبال پرشور دختران و مادران تشییع و سپس با نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداح اهل بیت (س) با این شهید گمنام وداع کردند.

 

شایان ذکر است که در حاشیه این همایش غرفه هایی با عنوان حجاب دختر فاطمی و ایستگاه نقاشی و کودکان و ایستگاه ختم قرآن، صلوات و ایستگاه خطاطی برپا شده بود و‌ مراسم از شبکه استانی همدان به نمایش دید عموم قرار گرفت.

 

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم کلیک نمایید.

 

فاطمه بدرلو

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی