سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

روز گذشته نشست خبری شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بهار با اصحاب رسانه برگزار شد.

شناسه خبر: 14572

 

به گزارش نشاط شهر، مهندس شاهین فرجی فر شهردار بهار در ابتدای نشست عنوان کرد:  از خداوند سبحان را شاکر و سپاسگزارم که این فرصت در سال ۱۴۰۳ در اختیار این خادم شما قرار گرفت تا بتوانم گزارشی از عملکرد خانواده بزرگ شهرداری را ارائه کنم و در کنار آن به سیاسیت های شورای اسلامی شهر بپردازیم و بتوانیم در خصوص مباحث عمرانی، خدمات شهری و سایر مسائلی که در شهر با آن رو به رو هستیم بتوانیم تبادل نظر کنیم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: بنده اعتقاد دارم اصحاب رسانه از نخبگانی هستند که در جای جای شهر حضور دارند و حضور آنها در کنار مدیریت شهری می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد. قلم مانند یک شمشیر دو لبه است؛ گاه می‌تواند در جهت پیشبرد منافع مردم بکار برده شود و گاه میتواند تبدیل به صد راهی شود. خدا را شاکر و سپاسگزارم که همکاران اصحاب رسانه در حوزه مدیریت شهری بازوی توانمند شهرداری هستند.

 

 

وی افزود: من یک شهروند بهاری محسوب می‌شوم و برای اعتلای شهر گام برمی‌دارم.

 

شهردار بهار در رابطه با افزایش بودجه شهری گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهر بهار ۲۰ میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به ۸۵ میلیارد تومان رسید و در حال حاضر با افزایش ۳۰ در صدی بودجه شهر بهار ۱۴۰ میلیارد تومان است.

 

وی از آمار آسفالت ریزی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شد و بیش از ۷۰ معبر آسفالت شد.

 

هدف من تنظیم بودجه شهر در اتاق خود و پشت درب های بسته نبود؛ بودجه سال ۱۴۰۳ بنابر بازدید شهرداری و شورای شهر به صورت میدانی از جای جای شهر و نیاز سنجی مردم تنظیم شد.

 

طرح تفصیلی شهر بهار از سال ۱۳۷۳ به علت تداخلات حریم سیاسی با شهر همجوار بی نتیجه مانده بود و پس از ۲۰ سال طرح تفصیلی بهار با احقاق حقوق شهروندان تدوین، تصویب و ابلاغ شد. افزایش سرانه تجاری شهر بهار از ۵ هکتار به بیش از ۱۳ هکتار نتیجه ابلاغ طرح تفصیلی شهر بهار است که این افزایش ۲.۵ برابری موجب پویایی فضای تجاری شهر می‌شود.

 

شهردار بهار با تقدیر و تشکر ویژه از استاندار و معاون عمرانی استاندار گفت: مقام ارشد استان و معاون عمرانی استانداری در تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی بهار سنگ تمام گذاشتند که شایسته‌ی قدردانی و تقدیر فراوان است.

 

مهندس فرجی فر از ساخت اولین مجتمع تجاری خبر داد و گفت: ساخت اولین مجتمع تجاری شهر بهار در شهرک فرهنگیان کلید خورده است و درحال حاضر در مرحله آخر بازبینی نقشه ساختمان هستند و خاک برداری ها در حال انجام است.

 

وی در ادامه گفت: این یک گناه نابخشودنی است که اجازه دهیم سرمایه از شهر بهار خارج شود؛ درب اتاق من در شهرداری همواره به روی سرمایه گذاران و سرمایه داران باز است و از هیچ حمایتی جهت حفظ سرمایه در شهر و حفظ منافع مردم، دریغ نخواهم کرد.

 

وی افزود: امروز نگاه شهرداری و شورای شهر نگاه توسعه گرایانه است. نگاهی است که تلاش میکند بستر را برای سرمایه گذاری آماده و حفظ کند.

 

شهردار بهار در رابطه با ساماندهی ورودی شهر بهار گفت: کلیه املاک واقع در بلوار کشاورز از محدوده‌ی قانونی تا میدان آزادگان، برای توافق دوجانبه و حفظ منافع خود به شهرداری مراجعه کنند. شهرداری مصمم به تعریض پلاک های این منطقه است و برای مالکینی که در مسیر تعریض قرار دارند و به شهرداری مراجعه کنند امتیاز تجاری، ساخت و ساز و محیط کسب و کار مناسب فراهم می‌گردد.

 

وی در رابطه با مشکلات تکفیک زمین در بلوار بسیج گفت: با تفکیک زمین های واقع در بلوار بسیج سرانه قیمتی مسکن در بهار میشکند. با رفع مشکل تفکیک زمین در بلوار بسیج کلیه مالکین در سمت راست بلوار می‌توانند برای سیر مراحل قانونی تفکیک و تغییر کاربری زمین ها به شهرداری بهار مراجعه نمایند.

 

فرجی فر خبر تازه ای درمورد وضعیت جزیره شادی داد و گفت: تعامل شهرداری با مردم باعث شد که بتوانم امروز به مردم بگویم که دغدغه فکری همه‌ی ما این بود که جزیره شادی چه شد؟ مفتخرم که بگویم پرونده جزیره شادی با موفقیت به نتیجه مطلوب رسید و پس از طی مراحل قانونی، اسناد جزیره شادی در ۲۰ هکتار، از شخص به نام شهرداری برگشت و در حال حاضر شهرداری بهار مالک است و دادخواست خلع ید به مراجع قضایی داده شده و پس از خلع ید، بر اساس صلاح مردم و با نظرسنجی از خود مردم و بدون واگذاری زمین، با بخش خصوصی مشارکت خواهیم کرد. با توکل بر خدا برگزاری جشن شادی مردم در جزیره شادی نزدیک است.

 

فرجی فر در رابطه با افتتاح پارک ۳/۵ هکتاری خبر داد و گفت: در شهریور ۱۴۰۴ پارک ۳/۵ هکتاری افتتاح خواهد شد و فاز اول این پارک در شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

شهردار بهار از راه اندازی چهار باغ خبر داد و گفت: از میدان آزادگان تا میدان شهرداری تبدیل به چهار باغ می‌شود. این چهار باغ الهام گرفته از چهار باغ اصفهان است و طراحی آن انجام شده است. در فاز اول ۶ میلیارد تومان برای پروژه چهار باغ در نظر گرفته شده است و تلاش ما این است که این رقم را دو برابر کنیم.

 

وی افزود: تراکم درخت در چهار باغ بسیار بالا خواهد بود و ما شاهد گونه های گیاهی دائمی نیز خواهیم بود. همچنین قصد داریم سردیس آیت الله بهاری را نیز در ابتدای این چهار باغ داشته باشیم.

 

وی به وضعیت بلوار سی متری شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی در بلوار سی متری شهید بهشتی و آسفالت ریزی این منطقه تا پایان فصل کاری انجام خواهد شد. به محض اینکه پیمانکار شناسایی و پیاده رو سازی سی متری انجام شود آسفالت ریزی آغاز خواهد شد. پیاده رو سازی تا چهار راه فرهنگ و آسفالت ریزی تا چهار راه نهالستان انجام خواهد شد.

 

فرجی فر در رابطه با مسکن ملی گفت: هزینه پروانه ساختمانی مسکن ملی بهار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود اما شهرداری و‌شورای شهر  تخفیف ۹۷ درصدی ای روی این هزینه اعمال کردند.

 

 

زهرا صادقی گلزار

 

 

انتهای پیام/ص












برچسب ها: بهار# شهردار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی