سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/2/25 11:20:38
فرماندار بهار در بازدید از روستای رسول آباد علیا:

روستا های محروم از اولویت ویژه ای برخوردارند/ روستای رسول آباد علیا تحت پوشش آبفا قرار خواهد گرفت

روز گذشته پس از بازدید فرماندار شهرستان بهار از روستای دهنو، دکتر فیض اللهی با همراهی بخشدار مرکزي و سایر مسؤلین ادارات با حضور در روستای رسول آباد علیا بخش مرکزی از نزدیک جهت تسریع و بررسی مشکلات و دغدغه مردم این روستا حضور یافت و با اهالی به گفتگو پرداخت.

شناسه خبر: 14702

 

به گزارش نشاط شهر، روز گذشته پس از بازدید فرماندار شهرستان بهار از روستای دهنو، دکتر فیض اللهی با همراهی بخشدار مرکزي و سایر مسؤلین ادارات با حضور در روستای رسول آباد علیا بخش مرکزی از نزدیک جهت تسریع و بررسی مشکلات و دغدغه مردم این روستا حضور یافت و با اهالی به گفتگو پرداخت.

 

در این بازدید عدم کانال کشی باغات کشاورزی، عدم باز نگری طرح هادی روستا، پروژه نیمه کاره ساخت مسجد، عدم لایروبی قنات، آسفالت و راه شانه خاکی، عدم بهسازی روستا، نبود راه امن برای دور زدن اهالی به سمت روستا، کمبود آب، نبودن امکانات و تجهیزات ورزشی و عدم جابه جایی تیربرق و آنتن دهی ضعیف از مطالبات مطرح شده توسط مردم و دهیار بود.

 

در ادامه مهندس حسینی بخشدار مرکزي شهرستان بهار بیان کرد: روستای رسول آباد  علیا از توابع بخش مرکزی جمعیتی بالغ بر ۱۷۷ نفر دارد و با مشکلات موجود دهیار و اهالی تلاش خود را جهت رفع مشکلات به کارگرفته اند. 

 

وی اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم تخریب و باز سازی میباشد که این مسجد روستا تخریب شده و هم اکنون تا حدودی باز سازی شده و اما به خاطر نبود اعتبار نیمه کاره مانده است که یاری ورود و کمک خیرین را مطلبد. 

 

سید علی حسینی بازگشایی معبر و جابه جایی های تیر های برق و بهسازی را از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: در این روستا حدود شش خانه تخریب و برای بازگشایی معبر انجام شده و نیز آوار برداری هم صورت گرفته و آماده آسفالت ریزی می‌باشد.

 

بخشدار مرکزي یادآور شد: در واقع شبکه انتقال آب این روستا در سال های قبل انجام شده و دارای لوله های فلزی که رو به فرسودگی است و باید مجدد اقدام جدیدی شود و برای لوله گذاری آن از محل اعتبارات  ریاست جمهوری اعتبار هم در نظر گرفته شده است ‌‌.

 

در ادامه دکتر فیض الهی فرماندار شهرستان بهار ضمن خداقوت گفت: روستا های محروم از اولویت ویژه ای برخوردارند و با حداقل منابعی که داریم در تلاش بهره وری و رفع مشکلات هستیم.

 

فیض الهی با اشاره به بازنگری طرح هادی روستا اذعان کرد: این طرح در اولویت بندی قرارگرفته و سال جاری نیز در حدودای ۶ روستا در سطح شهرستان نقشه برداری شده و با توجه به جمعیت روستا ها انجام می‌شود.

 

وی خبر داد: این روستا به زودی تحت پوشش آبفا قرار خواهد گرفت و ابتدا اقدامات آن تا حدودی انجام شده و ضمن تشکیل شدن پرونده ها و سایر اقدامات در صدد تحت پوشش قرار گرفتن این روستا در آبفا هستیم.

 

فرماندار بهار بهسازی و جدولگذاری در این روستا را از اقدامات مثبت دیگر برشمرد و خاطر نشان کرد: آسفالت ريزي معابر اصلی یکی از خواسته های مهم مردم این روستا است که در سال جاری از محل اعتبارات ملی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده که آسفالت ریزی آن از سال آینده شروع می‌شود. 

 

گفتنی است که بعد از بیان مطالبات توسط شورا و دهیار روستا مسؤلین مربوطه منجمله مسؤلین بنیاد مسکن، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، ورزش، اداره برق و...دقایقی را برای توضیح موارد عنوان شده پرداختند.

 

فاطمه بدرلو

 

 

 

 

 

انتهاب پبام/ص


برچسب ها: بهار# روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟