سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار با محوریت هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای جهت تحقق شعار سال و برنامه ریزی محرم الحرام ۱۴۴۶ ه.ق با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام‌جمعه، مهندس محمدرضا شفیعی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان و اعضای شورا برگزار شد.

شناسه خبر: 15093

 

به گزارش نشاط شهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار با محوریت هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای جهت تحقق شعار سال و برنامه ریزی محرم الحرام ۱۴۴۶ ه.ق با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام‌جمعه، مهندس محمدرضا شفیعی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان و اعضای شورا برگزار شد.

 

دراین جلسه موضوعات ذیل عنوان شد:
عدم همکاری بانک ها با ادارات
عدم مبلغ تخصیص داده شده از جانب نماینده مجلس بهار و کبودراهنگ در مورد کارگاه خیاطی واقع در حمام قدیمی محله آقدر وازه
جلسه دوم شورای فرهنگ عمومی هم کارگاهی بود و هم کاربردی
دشمن سنت محرم را مورد هدف قرار داده
سال ۱۴۰۲سالی پراز اتفاقات خوب در باب اشتغال بود
جز نگری و حمایت و هدایت و جهت گیری از نکات مهم و بارز در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)
بعضی ها میگویند ما آب نداشتیم
درسته دولت تغییر میکند و ممکن است که افراد منسوب به پست هم تغییر کنند اما نباید که قید کار کردن و خدمت به مردم را بزنیم
آب بهار نه ارسنیک داشت نه نیترات
بعضی ها مطالبه گری را تفرقه افکنی خطاب میکنند یا انتقاد بنده رو پشت تریبون نماز جمعه به بهانه اتحاد ،کوتاه نخواهم آمد
برای حفظ ارزش و آرمان های انقلاب وشهدا و نظام انتقاد میکنم و حتی مطالبه گری
تکلیف ۱۶۶میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته که سهم ۷/۵۰میلیارد تومان است شفاف سازی شود

نخست سید حسین حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهار از مصوبات هفته های گذشته گزارشی ارائه کرد.

سپس سرهنگ هندی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بهار افزود: همانطور که در جلسه گذشته مطرح شد سپاه حامی کارگاه ها و کارخانه ها است و مشکلات آنها را رصد و در صورت نیاز کمک میکند.

وی افزود: یکی از عمده ترین مشکلات عدم همکاری برخی از بانک‌ها است. مراجعه کننده ها مطرح کردند که نماینده مجلس به آنها وعده مبلغ تخصیص یافته داده بود که انتظار میرود به آنها کمک کند.

وی در ادامه گفت: در خصوص انحراف در پرداخت معوق وام ها و تسهیلات شهرستان بهار در استان از این لحاظ کمترین انحراف را داشته است.

سپس مدیران و روسای دستگاه های اجرایی بخشدار مرکزی، بنیاد شهید و اداره کار و اداره صمت گزارشات و برخی از مشکلات حوزه خود را بازگو کردند.

شفیعی در جمع حضار گفت: در کارگاه اشتغال و کار آفرینی سال گذشته در این خصوص خوش درخشید و نسبت به تعهدات پرداخت تسهیلات ۱۱۴٪صورت گرفت که امید وارم امسال نیز چنین باشد و سال۱۴۰۲ گروه کمیته فنی شهرستان هم تشکیل دادیم و گزارشات و عملکرد دستگاه های مرتبط را رصد می‌کنیم و ارائه گزارشات الزامی است.

در پایان جلسه امام جمعه بهار گفت: جلسات فرهنگ عمومی همواره با یک محوریت خاص برگزار میگردد که خروجی هم میبینیم. عدم حضور برخی از مسئولین باید پیگیری و مشخص شود همچنین در خصوص عدم همکاری بانک‌ها که بنا شد در جلسه آتی از روسای بانکها نیز دعوت  شود.

وی در ادامه مطلب گفت: باید حرمت ماه محرم را پاس بداریم و اینکه بدانیم دشمن سنت محرم را مورد هدف قرار داده است و سعی کنیم در هیآت مذهبی از خطبات و روحانیون بهره مند شویم و اسراف در نور پردازی نکنیم و‌جز نگری و حمایت و هدایت و جهت گیری هیات مذهبی رابه نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح گفت: درست است که دولت تغییر و‌ تحوالاتی را قرار است انجام دهد اما این دلیل  نمیشود که در کار کردن برای رضای خدا و دغدغه مردم سهل انگاری شود.

وی افزود: در مورد برق که موجب نارضایتی شهرک صنعتی شده پیگیری شود اما در خصوص آب که بعضی ها گفتند آب نداریم اما بهار آب دارد زمانی که آب چاه رو به همدان نفرستادیم آب سفره های زیر زمینی بالاتر هم است مشکل عدم صرفه جویی آب است جمعیت بهار حدودا ۳۴هزار نفر است که به ازای هر نفر ۱۳۵لیتر مصرف آب که حدودا ۵میلیارد تومان است اما مصرف آب در حال حاضر ۲۵۰لیتر با برآورد حدودا و گورده ای که باید صرفه جویی کنیم و حدودا ۲۰روز دیگر کشت محصولات کشاورزی در بهار به اتمام می‌رسد اجازه کشت دوم داده نشود و در جلسه شورای تامین شهرستان بهار تصمیم گیری و‌ مصوب شد.

وی در ادامه گفت: برخی از افراد که مستلزم قانون هستند برق آنها قطع میشود اما کسانی که قانون شکنی میکنند بیشترین سود را میبرند که باید شناسایی و محکمه پاسخگو‌ باشند باید عدالت محور باشیم.

در پایان جلسه نیز مصباح تشریح کرد که گاها شنیده شده که مطالبه گری و انتقاد را تفرقه افکنی خطاب میکنند که چنین نیست من با مطالبه گری در پشت تریبون نماز جمعه و جلسات از حقوق مردم دفاع میکنم چون رضایت خدا و از دغدغه های مردم را گره گشایی میکنم و همچنین چرا باید دو شهرستان که ۱۶۶میلیارد تخصیص شده مبلغ ۷/۵میلیارد سهم شهرستان بهار باشد ؟چگونه دم از اتحاد میزنید باید روشن گری کنید.

آرزو میرزایی



 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

ثبت‌نام متقاضیان عمره از ۱۷ شهریور آغاز می‌شود / اولویت نخست متعلق به افرادی است که سال گذشته تکمیل وجه کرده‌ بودند اما به دلیل لغو اعزام‌ها، وجه پرداختی به زائران برگشت داده شد / اولویت یک تا ۱۸۰ نیز در مرحله بعدی فراخوان خواهند شد / زمان اعزام زائران از اواخر شهریور ماه است / میانگین هزینه سفر ۴۵ میلیون تومان است