سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش لالجین ، شهرستان بهار با حضور حمید میرزایی بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش لالجین ، حجت الاسلام والمسلمین احمد میرزایی روحانی و امام جماعت روستا ، معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، دهیاران و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن بخش لالجین ، برای نخستین بار در محل کتابخانه عمومی فرهنگ روستای حسین آباد کارخانه قند ، شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 15634

 


به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه ‌های عمومی استان همدان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش لالجین، شهرستان بهار با حضور حمید میرزایی بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش لالجین، حجت الاسلام والمسلمین احمد میرزایی روحانی و امام جماعت روستا، معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، دهیاران و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن بخش لالجین ، برای نخستین بار در محل کتابخانه عمومی فرهنگ روستای حسین آباد کارخانه قند ، شهرستان بهار برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد میرزایی روحانی و امام جماعت روستا اظهار کرد: یکی از دغدغه ها و توصیه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مطالعه کتاب و کتابخوانی است . که باید به این توصیه توجه شود . ایجاد و توسعه فضا های فرهنگی و کتابخانه های عمومی حتی در روستا ها تاثیرات بسیار زیادی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه دارد که باعث کاهش بزهکاری  و... می شود .

 

معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار ، درابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آماری شهرستان بخصوص بخش لالجین در6ماه سال جاری ، به مهمترین اقدامات صورت گرفته درسال 1403  اشاره کرد و افزود : در حال حاضر 5 باب کتابخانه عمومی شامل 2 کتابخانه شهری و 3 کتابخانه روستایی در این بخش فعال است که 1 هزار و 31 متر مربع زیربنا داشته که سرانه زیربنایی به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت 49/2 صدم درصد است و کتابخانه های عمومی این بخش داری 48 هزار و 344 نسخه کتاب است . تعداد اعضای کتابخانه‌ های عمومی این بخش 1 هزار و 563 نفر است که در6ماه اول سال بیش از9 هزار و300 نسخه کتاب به امانت گرفتند.

 

فزونی ادامه داد : کتابخانه عمومی فرهنگ روستای حسین آبادکارخانه قند در سال1396 در سطح کشورحائز رتبه شدکه نشان دهنده این است که کتابخانه‌های عمومی بخش لالجین از ظرفیت ‌های بسیار زیادی جهت گسترش فرهنگ مطالعه کتاب وکتابخوانی برخوردار است که با همت همه ادارات و دستگاه ‌ها به این امرمهم دست خواهیم یافت . برنامه ریزی‌ های لازم جهت برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره روزنامه دیواری و انواع مسابقات فرهنگی دیگر با همکاری و همت همه ادارات و دستگاه‌ ها  بخصوص مدیریت کارخانه قند در آبانماه امسال در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد .

 

حمید میرزایی، بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش لالجین، به ارزش و جایگاه والای کتاب در بین اهالی جامعه تاکید کرد و افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش باید برخی از کلاس های آموزشی در محل کتابخانه ها دایر گردد .

 

در ادامه زهرا باقری مدام مسئول کتابخانه عمومی فرهنگ روستای حسین آبادکارخانه قند شهرستان بهار به ارائه گزارش آماری و دیگر اقدامات فرهنگی و نحوه شرکت در سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت .

 

در پایان جلسه از طبقه اول کتابخانه عمومی مرحوم صفرعلی نقی زاده جهت راه اندازی کارگاه خیاطی با همکاری اتحادیه خیاطان و شورای اسلامی و دهیاری روستا در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک  بازدید بعمل آمد .

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: نشاط_بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر