سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

راس ساعت تعیین شده برای دریافت نوبت پشت گوشی‌هایمان صف می‌بندیم، نکته جالب ماجرا اینجاست که فقط ۱۰ ثانیه فرصت داریم تا نام خود را ثبت کنیم در غیر این صورت باید روزها، هفته ها، بعضاً ماه ها منتظر بمانیم که آیا این بار در جدال دریافت نوبت پیروز میشویم یا خیر، البته اگر تا آن زمان حال بیمارمان وخیم تر نشده باشد.

شناسه خبر: 15641

 

حتماً در خاطر همه ما هست آن هجمه و ازدحام جمعیت در کلینیک‌های درمانی و مطب پزشک را، انتظارهای طولانی و یا رفت و آمدهای ۵ صبح و نام نویسی روی برگه نصب شده درب کلینیک برای گرفتن نوبت ویزیت پزشک.

 

همه و همه در جهانی که رونق تکنولوژی از سایر فناوری‌ها پیشی گرفته و اینترنت با زندگی بشر آمیخته شده امری سخت و دشوار به نظر می‌رسید و این دلیلی شد تا برای راحتی، مدیریت و پیشرفت، «نوبت دهی غیر حضوری » یکباره جایگزین روش‌های قبلی شود.

 

 

پیشرفت کردیم اما هنوز هم در صف منتظریم!

راس ساعت تعیین شده برای دریافت نوبت پشت گوشی‌هایمان صف می‌بندیم، نکته جالب ماجرا اینجاست که فقط ۱۰ ثانیه فرصت داریم تا نام خود را ثبت کنیم در غیر این صورت باید روزها، هفته ها، بعضاً ماه ها منتظر بمانیم که آیا این بار در جدال دریافت نوبت پیروز میشویم یا خیر، البته اگر تا آن زمان حال بیمارمان وخیم تر نشده باشد.

 

پیشرفت کردیم اما مدیریت نکردیم!

در بین تعیین ظرفیت و نوبت دهی غیر حضوری، چاره ای برای ساکنین روستا که با اینترنت و آنتن ضعیف دست و پنجه نرم میکنند نیندیشیدیم، برای موارد ضروری، برای کهنسالانی که نه با تکنولوژی آشنا هستند نه فرزندی دارند فکری نکردیم.

 

دیگر نکته‌ای که می‌توان مورد تایید و تاکید قرار داد بازار داغ فروش نوبت است. حتماً در فضای مجازی چشمتان به گروه‌های فروش نوبت دهی پزشک خورده است گروه‌هایی که نوبت های رزرو شده را در ازای دریافت مبلغ در اختیار دیگران قرار میدهند مردم هم که به هزار روش موفق به دریافت نوبت نشدند بر حسب اجبار و بعضاً از روی ناچار اقدام به خرید نوبت می‌کند. 

 

باید قبول کنیم امروزه اگر ۴۰ نفر موفق به دریافت نوبت میشوند ۳۰۰ نفر پشت نوبت دهی اینترنتی منتظر نشسته اند.

 

ضمن آنکه، با وجود صف های طولانی انتظار، کادر درمان همیشه و هرجا پاسخگوی بیماران بوده و هستند، تشکرو قدردانی از این قشر زحمت کش را وظیفه ی خود میدانیم که همواره موجبات آرامش بیماران و صبوری آنان هستند.

 

نارضایتی مردم از این انتظار ها نشان دهنده آن است که دولت در این امر موفق عمل نکرده است و شاهد افرادی هستیم که ناراحت و ناراضی از عدم دریافت نوبت مراجعه می‌کنند و بدون هیچ راهکاری مجدد بازمیگردند.

 

هیچکس مخالف پیشرفت، نظم و سازماندهی امور نیست اما صرفاً باید برای موارد خاص تعدادی نوبت دهی حضوری مشخص شود تا کسانی که حال مساعدی ندارند و ماه‌هاست برای دریافت نوبت در تلاش هستند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند‌، امیدواریم گذرتان برای معالجه به پزشک نیفتد که سخت است حال نامساعد، انتظار و عدم دریافت نوبت ؛بر مسئولین بالا دست است تا چاره‌ای برای این معضل عمومی بیابند که واضحاً دور از توانشان نیست!

 

 

 

 

 

 

هانیه عبدی

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی

امام جمعه بهار: خرید دسته گل‌های گرانبها و سنگ قبرهای چند صد میلیونی هیچ تاثیری در آخرت میت نخواهد داشت/ رئیس شورای شهر بهار: بیس‌ریزی داخل آرامستان سال گذشته انجام شده ،بیس‌ریزی پارکینگ آرامستان نیز ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است/ مسئول آرامستان: یکی از مشکلات اصلی آرامستان محصور شدن و دیوارکشی آن است