سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

هادی بهرامی یکی از ساکنان روستای آبرومند میباشد که ۱۵ سالی میشود ضمانت وام ازدواج برای زوج های جوان را بر عهده گرفته است .

شناسه خبر: 11157

به گزارش نشاط بهار ؛ هادی بهرامی خیّر ۵۸ ساله و دبیر بازنشسته ای است که در حال حاضر به کشاورزی و مرغداری مشغول و علاوه بر انجام شغل روزمره خود ، با ضمانت وام ازدواج برای عروس و دامادها نیّات معنوی خود را هم دنبال می‌کند و سعی در انجام کارهای خداپسندانه دارد.

تا بحال ضمانت وام ازدواج چندین زوج را قبول کرده اید ؟!

بهرامی در پاسخ به این سوال با بیان این جمله که دنیا به شایستگی های انسان پاسخ می دهد نه به آرزوها گفت : تاکنون سعی کرده‌ام بعنوان یک انسان آنطور که باید به خلق خدا کمک کنم ؛ آن تعدادی که تا به حال به خاطر دارم ضمانت ۸۹ زوج را بر عهده گرفته ام و ۳ نفر هم ، اکنون در نوبت هستند که حدوداً ۹۲ نفر میشود ؛ البته تعداد ضمانتم بیشتر از این رقم است و تعدادی که تابحال بخاطر دارم ۹۲ نفر است.

این خیّر ادامه داد: بر این باورم که خدا در دنیا به هر انسانی به اندازه شایستگی و کمک هایش به همنوعانش پاسخ می دهد نه به اندازه آرزوهای طول و درازی که دارد ! به همین منظور همه ما انسان‌ها می‌توانیم با کمک به خلق الله، شایسته دریافت بهترین نعمات الهی باشیم .

چه شد که به فکر ضمانت وام زوج های جوان افتادید ؟!

این خیّر در مورد قصد و نیت خود برای انجام این کار خیر بیان کرد : عهد کرده بودم که برای وام ۵۰ زوج جوان ضامن شوم ، وقتی این تعداد را ضمانت کردم متوجه آسودگی خاطر و آرامش وجدان وصف ناپذیری شدم که بعد از انجام این کار خیر دریافتم و بازهم نیت کردم که این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد و اگر توفیق باشد باز هم این کار را برای عروس و دامادها ادامه خواهم داد.

 این زوج ها اغلب اهل روستاهای بهار هستند

وی اظهار داشت: این عروس و دامادها تا بحال از روستاهای وهنان، فسیجان، رباط زعفرانی،حصار قره باغی، آبرومند و شهر مریانج بوده‌اند که بیشتر این زوج ها از روستای وهنان بوده است .

در ادامه دلیل آمار بالای ضمانت وام در روستای وهنان را از وی جویا شدیم ؛

این خیّرِ ازدواج در پاسخ به سوال گفت : وهنانی ها همانند دیگر روستاها انسان های بسیار شریف و پاکی هستند و این باعث شده بیشترین ضمانتم از این روستا باشد.

هادی بهرامی درمورد اینکه برحسب چه مدرکی ضمانت وام عروس و دامادها را قبول میکند گفت: یا شناخت کافی به این افراد دارم و یا اینکه شخص سومی واسطه این کار میشود و اطمینان خاطر از ضمانت این زوج را می‌دهد و در پیوند این کار خیر سهیم می‌شود.

 بدون شک هر کار خیر در نزد خدا از جایگاه والایی برخوردار است و هر کسی به هر نحو کمک در به انجام رسیدن این کار خیر شود ستودنی است .

آیا تا به حال فردی در پرداخت اقساط وام خود بد عهدی کرده است؟!

بحمد خدا تا بحال مشکلی در این زمینه پیش نیامده، چرا که باور دارم هر کسی باخدا عهد کند زیان نخواهد دید و من به این معتقدم که هر انسانی اگر معجزه زندگی دیگران باشد بی شک دست خدا در نقش انسان به زندگی او معجزه خواهد بخشید.

کمک کردن به دیگران در حقیقت کمک به خودمان است چراکه همه ما نتیجه اعمال نیک و بد خود را خواهیم دید و این کمک باعث به وجود آمدن احساس رضایت و خوشنودی خداوند از ما می شود و به زندگی برکت می بخشد

خیّری که مال و آبرویش را در مسیر تکامل انسان‌ها پهن میکند تحسین برانگیز است و این عقیده می‌تواند رواج پیدا کند تا شاهد پیوند زوج های بیشماری باشیم.

 

انتهای پیام /


برچسب ها: دبیر_بازنشسته#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون