سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/16 22:13:33
چهلمین جشنواره فیلم فجر در همدان آغاز شد

حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی سینما در شهرستان‌ها

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، چهلمین جشنواره فیلم فجر کار خود را در همدان آغاز کرد.

شناسه خبر: 12271

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در سالن شماره دو سینما فلسطین همدان برگزار شد.

در این مراسم احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، محمدرضا جوادی معاون هنری و سینمایی این اداره کل، سرهنگ بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان و دیگر مسئولان حضور داشتند.

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم گفت: در چهلمین جشنواره فیلم فجر در همدان، ۴۸ نوبت فیلم اکران می‌شود.

احسانی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در استان با همکاری سینماگران برگزار می‌شود، اظهار کرد: فیلم‌های این دوره همزمان با تهران در همدان اکران می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۶ فیلم جشنواره به مدت هشت روز در سالن شماره یک و دو سینما فلسطین و سینما فرهنگ مجتمع شهید آوینی به روی پرده می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در دو سال اخیر منجر به کاهش فعالیت بخش‌های مختلف فرهنگی به ویژه سینما شده که امسال با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم.

احسانی با بیان اینکه درجه توسعه‌یافتگی جوامع در حوزه‌ فرهنگ به اندازه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر در رشته‌های مختلف در تمام جوانب زندگی اثرگذار است.
وی همچنین تصریح کرد: هنر سینما ترکیبی از هنرهای مختلف است و مفاهیم به طور هنرمندانه در فیلم به مخاطبان منتقل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر و به ویژه سینما کارهای نکرده فراوانی وجود دارد، یادآور شد: سینما صنعت گران‌قیمتی است و به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت نیاز دارد تا بتواند به بالندگی و استقلال برسد.

احسانی در خصوص وضعیت سینماهای استان همدان، گفت: سینما بهمن ملایر، آزادی تویسرکان، فلسطین با دو سالن در همدان و سینما کانون در استان فعال هستند و در دیگر شهرستانها نیز نیاز به راه‌اندازی سینما وجود دارد.

وی با تاکید بر استقبال از بخش خصوصی برای احداث سینما در شهرستانها، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تجهیز سینماها و رایزنی برای اختصاص تسهیلات به بخش خصوصی در شهرستان‌ها حمایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سینما سیار در شهرستان بهار فعال است، یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که اکران فیلم در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها انجام شود.

وی ضمن ابراز امیدواری از تکمیل پردیس سینمایی قدس همدان در آینده نزدیک، گفت: این پردیس با چهار سالن و با تجهیزات مدرن طراحی شده که به طور همزمان چهار فیلم روز سینما را به صورت روزانه به روی پرده می‌برد.
وی از افتتاح سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی، سینمایی شهید آوینی خبر داد و افزود: با افتتاح این سینما ۳۶۰ صندلی به صندلی‌های سینماهای استان اضافه خواهد شد.

در آیین افتتاحیه جشنواره از سعید شرفی مدیر امور سینماهای موسسه بهمن سبز همدان، جلال ورمزیار مدیر سینما قدس و مهدی قره‌خانی‌نژاد مدیر سینما فلسطین تقدیر به عمل آمد.

همزمان با این آیین، فیلم "دسته دختران" به کارگردانی منیر قیدی اکران شد.
در چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان همدان، ۱۶ فیلم از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سه نوبت در سالن‌های شماره یک و دو سینما فلسطین و سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی، سینمایی شهید آوینی اکران می‌شود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر