سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

چندی پیش موسسه فناوران جوان سیمینه کارگاهی با هدف مفهوم مشارکت نهادمند و سازمان های مردم نهاد برگزار کرد؛ به همین منظور با علیرضا جهانشاهی دبیر این سمن همکلام شدیم.

شناسه خبر: 12722

 


به گزارش نشاط بهار، علیرضا جهانشاهی دبیر موسسه فناوران جوان  سیمینه این سمن را در اسفند ماه ۹۸ تاسیس کرده که شایان ذکر است این سازمان مردم نهاد از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان به ثبت رسیده و حوزه فعالیت آن حول محور فضای مجازی که سعی در کاهش بین نسلی، آسیب های اجتماعی و مجازی می باشد.

جهانشاهی کاهش آسیب های این فضا و راه های استفاده درست از فضای مجازی در کنار برگزاری دوره های اموزشی و آگاه سازی و توانمند کردن مخاطبان در برابر فضای گسترده مجازی که با توجه به شرایط امروزی جامعه، یادگیری این اصول بسیار ضروری و حائز اهمیت است را از اهداف مهم و با اهمیت این موسسه برشمرد .

وی دیدار با نخبگان فضای مجازی و راه های تولید محتوای آموزنده و مفید را یکی دیگر از اهداف این سمن دانست.

علیرضا جهانشاهی دبیر موسسه فناوران جوان سیمینه، موضوع کارگاه برگزار شده در دهه دوم تیر ماه را اینگونه بیان کرد: آشنایی با مفهوم مشارکت نهادمند اجتماعی و سازمان های مردم نهاد از موضوعات مورد بررسی این کارگاه بود که با حضور ۴۰ نفر که ۱۰ نفر آن ها از آقایان و ۳۰ نفر هم از  بانوان متشکل جوانان و نوجوانان بوده‌، برگزار شد که اکثریت اعضای شرکت کننده عضوی از سازمان های مردم نهاد بودند.

وی در میانه مصاحبه اهداف این دوره را بدین گونه بیان کرد: مبانی مشارکت در پیدایش سازمان های مردم نهاد، توسعه و چگونگی تعامل جامعه، دولت و سازمان های مردم نهاد و تقویت آن، ضرورت برنامه ریزی در سازمان های مردم نهاد، تقویت و آموزش فعالیت های گروه محور و افزایش روحیه مشارکت از مهم ترین اهداف این دوره می‌باشد.

علیرضا جهانی در ادامه مبانی یادگرفته شده توسط مدعیون را بدین‌گونه شرح داد و گفت: در مرحله اول مدعوین با تاریخچه مشارکت های اجتماعی و همچنین اصول شکل گیری سمن ها آشنا می شوند و در مرحله بعد نقش سازمان های مردم نهاد در جامعه و تاثیر آن در تعامل با دیگر ارکان های کشور، فراگیری چگونگی برنامه ریزی و نقش آن در سمن ها و همچنین روحیه مشارکت و فواید آن در جامعه آشنا می شوند.

وی در ادامه به تعریفی کوتاه از سازمان های مردم نهاد پرداخت و بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد، سَمَن یا NGO درکلی‌ترین معنای خود، به سازمانی اشاره می‌کند که مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی به‌ عنوان واسطه بین فرد فردِ مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند که بودجه این سازمان‌ها از راه کمک‌های مردمی و در مواردی نیز با کمکِ سازمان‌های دولتی، دولت یا ترکیبی از این روش‌ها و در قالب پروژه‌های مشترک تأمین می‌شود.

وی افزود: شایان ذکر است که این کارگاه در تاریخ ۱۶ و ۱۷ تیرماه در سالن اجتماعات هلال احمر با حضور شاهرخ فخیمی رئیس جمعیت هلال احمر بهار و همچنین مسئول امور جوانان هلال احمر بهار برگزار شد.

موسس فناوران جوان سیمینه در خاتمه تصریح کرد: ضمن تشکر فراوان از استاد احمد قره خانی، قابل ذکر است که‌ مدرس این کارگاه استاد سعید دانش یار عضو هیئت علمی دانشگاه بروجرد بوده که با در اختیار گذاشتن علوم و فنون خود توانست اطلاعات و  توانایی های  قابل توجهی را به شرکت کنندگان عرضه بدارد.

نفیسه قلی پور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر