سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/3/22 00:58:02
به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد؛

پویش سهم خانواده من در حفظ محیط زیست

به مناسبت هفته محیط زیست، برنامه ای با عنوان سهم خانواده من در حفظ محیط زیست به همت کتابخانه الوند روستای بهادربیگ و با مشارکت کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، با حضور فرماندار شهرستان بهار، بخشدار صالح آباد، اداره محیط زیست شهرستان بهار، دهیار روستا بهادربیگ و روستای حسام آباد و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در بوستان کتابخانه الوند در روستای بهادربیگ برگزار شد.

شناسه خبر: 13471

 

به گزارش نشاط شهر، به مناسبت هفته محیط زیست، برنامه ای با عنوان سهم خانواده من در حفظ محیط زیست به همت کتابخانه الوند روستای بهادربیگ و با مشارکت کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، با حضور  فرماندار شهرستان بهار، بخشدار صالح آباد، اداره محیط زیست شهرستان بهار، دهیار روستا بهادربیگ و روستای حسام آباد و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در بوستان کتابخانه الوند در روستای بهادربیگ برگزار شد.

 

نخست سیده فاطمه موسوی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار گفت: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی کودکان و نوجوانان با چگونگی حفظ محیط زیست است. متاسفانه به علت کمبود آگاهی و عدم توجه مردم و عدم فرهنگ سازی در این زمینه، مسئله محیط زیست به یکی از مهم ترین مشکلات کشور تبدیل شده و محدودیت در منابع طبیعی را دوچندان کرده است. 

 

وی در ادامه افزود: با توجه به صنعتی شدن شهر ها، بیشتر از پیش باعث آلودگی محیط زیست شده ایم که برای سلامتی انسان ها و سایر موجودات خطر آفرین است. متاسفانه در چند سال اخیر مصرف پلاستیک بیشتر شده و بهتر هست که فرهنگ سازی شود تا به جایه استفاده از کیسه های پلاستیکی از زنبیل یا کیسه های پارچه ای استفاده شود و مغازه داران نیز کیسه های پارچه ای را به جای پلاستیکی توزیع کنند.

 

وی در پایان گفت: باید سعی کنیم محیطی سالم برای خود و نسل آینده به جا بگذاریم.

 

سپس مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار ضمن تبریک هفته محیط زیست در جمع کودکان و خانواده ها و اهالی روستای بهادربیگ گفت: با آموزش و یادگیری می‌توانیم از سنین کمتر به کودکان خود فرهنگ سازی را آموزش دهیم و برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوشا باشیم و به خود و این هدایای الهی احترام بگذاریم و بفکر نسل های بعدی باشیم. اگر هوا را آلوده کنیم نمی‌توانیم نفس بکشیم و خاک هم برای کشت و زرع در الویت است و آب هم یکی از نیازهای حیاتی انسان و سایر موجودات زنده است بنابر این باید برای حفظ تمامی منابع تلاش کنیم.

 

در ادامه نیز معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار عنوان کرد: برای اینکه کودکان درک بالایی از محیط زیست داشته باشند و بهتر از امکانات بهره ببرند با مشارکت ارگان ها و کتاب‌خانه های عمومی، محیط زیست و کانون پرورشی فکری و دهیاری روستای بهادرییگ تصمیم گرفتیم که ایستگاه نقاشی با محوریت سهم من و خانواده ام در حفظ محیط زیست را برگزار کنیم که شامل برنامه های دیگری از جمله عروسک گردانی، شعر خوانی، داستان گویی مرتبط با موضوع و برگزاری مسابقه می شود همچنین در پایان به جمع آوری زباله ها به صورت گروهی پرداختیم.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر