سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/4/4 19:38:17
به مناسبت میلاد با سعادت امام هشتم(ع) برگزار شد.

ائمه معصومین علیهم السلام حیات و ممات ندارند

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده گفت : امام رضا(ع) اُسوه ی کامل عبودیت بودند.

شناسه خبر: 11277

گروه - فردوس نبی پور : به گزارش نشاط شهر صبح امروز محفل ادبی رضوی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در دفتر امام جمعه برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) گفت : امید است تا همه مسلمانان جهان با  تفکر و تعمق در سیره زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا«علیه السلام»بتوانند در مسیر دینداری و علم و اندیشه گام برداشته و در زمره شیعیان و پیروان راستین ائمه معصومین علیهم السلام قرار گیرند.

حبیب شهنوازیان تصریح کرد : تا زمانی که ویروس کرونا شیوع دارد ما موظفیم برنامه های فرهنگی هنری را با تعداد معدودی از مسئولین و هنرمندان برگزار کنیم و ابراز امیدواری کرد با ریشه کنی این ویروس منحوس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در نظر دارد برنامه های فرهنگی جذاب و شادی آفرین برای عموم مردم برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده امام جمعه شهر بهار در این محفل ادبی با اشاره به خصوصیات و فضایل امام رضا (ع) گفت : ایشان اُسوه ی کامل عبودیت بودند و در ادامه افزود : ائمه معصومین علیهم السلام حیات و ممات ندارند و بعد از شهادت نیز قادر بر اعمال خارق العاده هستند و برای حل مشکلات و عرض ارادت به محضرشان متوسل باید شد و حاجات خود را از آنها طلب کنی..

 

محمدعلی ارزنده در محفل ادبی رضوی با حضور پیشکسوتان و هنرمندان بهاری تصریح کرد : زیارت فراتر از طی طریق است و تشرف به حرم و لمس کردن ضریح به معنای واقعی زیارت نیست چرا که از دور هم سلام دهید جواب را خواهید شنید و عنایات حضرت شامل حال زائرین می شود حضرت حاضر است، سلام را می شنوند و جواب هم می دهد.

 

وی اظهار داشت : ائمه معصومین علیهم السلام حیات و ممات ندارند و بعد از شهادت نیز قادر بر اعمال خارق العاده هستند و برای حل مشکلات و عرض ارادت به محضرشان متوسل باید شد و حاجات خود را از آنها طلب کنیم.

امام جمعه تاکید کرد : سعی کنید در حرم امام رضا ولو دو دقیقه، دل را از همه مشغله ها فارغ کنید و با معنویّتی که در آن‌جا هست حرفتان رابه زبان خودتان بزنید.

 

در انتهای این محفل ادبی از شاعران آیینی شهرستان و همچنین برخی فعالین فرهنگی اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

 

فردوس نبی پور

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر