سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری استان قابل توجه بوده و باید درصدد جبران بخشی از این خسارت‌ها باشیم.

شناسه خبر: 11782

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری صدا و‌ سیما مرکز همدان ، علی مالمیر افزود: صنایع دستی، تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی در حوزه صنعت گردشگری در میان ۱۰ رسته شغلی قرار گرفتند که با آسیب هنگفتی از شیوع بیماری کرونا مواجه شدند.

وی با اشاره به مقدار خسارت کرونا به صنعت گردشگری استان تأکید کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به مراکز اقامتی و آژانس‌های مسافرتی به دلیل کاهش سفر‌ها وارد شده است.

  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از معرفی ۱۷۲ پرونده برای دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد به بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: قرار است ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود، اما تاکنون تنها ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مالمیر در ادامه در مورد پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان" نیز گفت: قرار است وزارت میراث فرهنگی، این پرونده را به یونسکو معرفی کند.

  • وی از حضور ارزیابان یونسکو در استان خبر داد و افزود: پرونده ثبت جهانی کاروانسرا‌های ایران به وسیله یونسکو در دست بررسی است و پیش بینی می‌شود که آخر مهر از کاروانسرای تاج آباد در شهرستان بهار و فرسفج در تویسرکان بازدید کنند.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون