سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

انتخابات سه گانه در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در بهار برگزار شد و حاصل انتخاب مردم حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشور، فتح اله توسلی به عنوان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و پنج تن از همشهریان به عنوان شورای شهر بهار بود.

شناسه خبر: 11456

 به گزارش نشاط شهر، مردم ما خود را آماده جشنی بزرگ در انتخابات پیش رو کرده بودند که فردای روز انتخابات، اعتراضات تعداد زیادی از کاندیداهای شورای شهر به نتیجه انتخابات و وجود مغایرت در آرای صندوق های رای گیری و نتیجه اعلامی از سوی فرمانداری کام مردممان را تلخ کرد.

 

تعدادی از کاندیداهای شورا با تنظیم شکوائیه ای بلند بالا لیستی از تخلفات صورت گرفته تهیه کرده و به مراجع رسیدگی به شکایات همچون هیات نظارت در استان، دادستان شهرستان و سپس هیات عالی نظارت در وزارت کشور تحویل دادند، همچنین چهار نفر از کاندیداها با تنظیم شکایت شخصی، اشتباهات و کوتاهی های محرز صورت گرفته را دلیلی بر شماره دوباره آرا دانستند و خواستار رسیدگی و برخورد با عوامل خاطی شدند تا حداقل برای دوره های بعد انتخابات شوراها شاهد چنین تخلفات و کوتاهی هایی نباشیم.

 

البته این مسئله تنها شامل شهر بهار نیست و در دیگر شهرهای کشور نیز شاهد چنین اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات شوراها بودیم.

 

با وجود تمامی شکایات حجت الاسلام احمد حسین فلاحی رئیس هیات نظارت بر انتخابات در استان در دیداری که با تعدادی از کاندیداهای معترض شهر بهار داشت، بر وجود مغایرت در لیست تجمیعی هیات اجرایی با صورت جلسه صندوق ها و تغییر آرا در تنها صندوق بازشماری شده آرا مهر تایید زد، اما به دلیل آنکه اعتراضات باقی افراد و رسیدگی به آنها جایگاه افراد منتخب را تغییر نخواهد داد، صحت انتخابات را تائید کرد و کاندیداهای معترض را برای ادامه شکایات به هیات عالی نظارت در وزارت کشور هدایت کرد.

 

نتیجه اعتراضات کاندیداها در بهار منتج به بازشماری یک صندوق و تجمیع دوباره آرا توسط هیأت نظارت شهرستان و تائید ادعای کاندیداها شد، اما مهمتر از همه این حجم از اعتراضات باعث ایجاد سوال در روند کاری هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان در ذهن مردم ما شد و عملکرد آنها را زیر سوال برد، چرا که از اول انقلاب تاکنون حجم چنین اعتراضاتی در شهر ما بی سابقه بوده است و این خود حدیث مفصلی است که در این مقال نمی گنجد.

 

به هر صورت صحت انتخابات از سوی هیات نظارت تائید شده و هم اکنون حسین فیض الهی، یداله ادیب، مرضیه تقی پور، محسن ایوبی و سعید ماهری با تمام شک و شبهه ها به عنوان اعضای شورای شهر بهار معرفی شده اند و از ۱۴ مرداد ماه به طور رسمی کار خود را آغاز خواهند نمود.

 

وجود اعتراضات بسیار زیاد کاندیداهای شورا و وجود تخلفات و کوتاهی عوامل باعث شده که متاسفانه شورای ششم نتواند همچون دوره های قبل با اعتماد عمومی مردم کار خود را آغاز نماید، جایگاه شورای شهر در این دوره بین مردم بسیار متزلزل و سست خود را نشان داده و اعتماد عموم از برخی افراد منتخب خدشه دار شده است و این موضوع در آینده این شهر ممکن اثرگذار باشد، اما با تمام این کاستی ها امیدواریم که اعضای منتخب بتوانند در کنار یکدیگر همبستگی لازم را ایجاد کرده و از تهدیدها فرصت بسازند و با استفاده از ظرفیت نخبگان شهر برای شهرمان آینده ای زیبا ترسیم نمایند.

 مرضیه کریمی رادپور

 انتهای پیام/


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو