سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم"ص" و میلاد امام صادق علیه السلام در حوزه علمیه صدیقه کبری "س" شهرستان بهار با حضور عموم خواهران برگزار شد .

شناسه خبر: 11894

به گزارش نشاط شهر ، در این مراسم خانم سمیه عیوضی مدرس و معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه به ایراد سخن پرداخت : ایشان با اشاره به عظمت تولد پیامبر اعظم و حوادثی که در شب میلاد با سعادت رسول اکرم "ص" به وقوع پیوست ، خاطر نشان ساخت : نامه نبوت با تولد حضرت محمد مصطفی"ص" به عنوان خاتم النبیین به اتمام رسید و حسن ختام نیکویی یافت که خداوند به عنوان اسوه حسنه در قرآن معرفی کردند . 

خانم عیوضی در ادامه با بیان اینکه همه انسانها در حوادث مختلف به دنبال ملجاء و پناهگاه هستندتا به آن پناه برند و به آن تکیه کنند و در زیر سایه آن باشند،  تصریح کرد : یکی از موقعیت های حساس که همه به پناهگاه و ملجاء نیاز دارند قیامت است تا از سختی ها و وحشت و هول و هراس آن ایمن شوند ، جایگاهی که از همه اشخاص و جایگاهها در قیامت امنیت بیشتری به انسان می دهد. جایگاه پیغمبر اکرم "ص" می باشد. اگر کسی بتواند خودش را نزدیک آن بزرگوار برساند ، اطمینان خاطر پیدا می کند . احساس امنیت می کند ، خلایق جن وانس از اولین و آخرین که در قیامت جمعند همه مایلند که خودشان را برسانند به این بزرگوار ؛ می بینند مقام و مرتبه اورا که " یغبطه به  الاولون والاخرون "، همه دوست دارند به چنین جایگاهی نزدیک شوند. اما همه نمی توانند حالا چه کار بکنیم که در جوار رسول اکرم "ص" قرار بگیریم . 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه صدیقه کبری"س" در ادامه به ویژگی های نزدیکترین افراد به رسول الله"ص" اشاره کرد و افزود : در روایتی امام جعفر صادق "ع" از پدرش  از رسول اکرم "ص" نقل کرده است که : اقربکم غداً منی فی الموقف اصدُقُکم للحدیث واداکُم للامانه واَوفاکُم بالعهد واحسنُکُم  خُلقاً و اقربُکُم من الناسِ : نزدیکترین شما به من در قیامت ، آن کسی است که راستگوتر باشد، آن کسی که بیشتر از همه اداء امانت می  کند ، به پیمانها و عهدهایش پایبندتر باشد و خوش اخلاقتر باشد و مردمی تر باشد . 

ایشان در ادامه با اشاره به راههای عاقبت بخیری بیان کرد : امام جعفر صادق"ع" در نامه ای که به یکی از دوستانشان نوشته اند ، فرمودند : اگر میخواهی عاقبت بخیر شوی، سه کار را باید انجام بدهید؛ ۱.نعمت های خدا را در معصیت صرف نکنید ، ۲. به حلم خداوند مغرور نشوید ، ۳. به کسی که به ما منصوب است و ارادت دارد ، احترام بگذارید .

یک آیه در قرآن است که بسیار جالب است می گوید : شیطان دور مردم طواف میکند که یک روزنه پیدا کند تا نفوذ کند ، 

باید مراقب این روزنه ها باشیم و تا می توانیم کردار و رفتارمان رو به نزدیکترین  افراد به رسول الله "ص" بکنیم و از راههای عاقبت بخیری غافل نشویم . 

 

سایر برنامه ها : 

۱.تلاوت قرآن 

۲.سرود جمهوری 

۳.کلیپ 

۴.معرفی کتاب فروغ ابدیت نوشته استاد جعفر سبحانی توسط خانم دباغ طهماسبی معاون پژوهش حوزه 

۵.پذیرایی 

۶.مولودیه خوانی توسط خانم زیوری 

 

#ماامت_رسول_الله_ص_هستیم 

 

حوزه علمیه صدیقه کبری "س" شهرستان بهار

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر