سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/20 16:44:04
همزمان با ایام الله دهه ی فجر برگزار شد:

نشست تخصصی کتابخوان"راویان نور"

نشست تخصصی کتابخوان"راویان نور" با حضور نویسندگان برجسته ادبیات دفاع مقدس و ایثارگران استان همدان درمحل کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

شناسه خبر: 12279

به گزارش نشاط شهر، صبح دیروز با حضور نویسندگان برجسته ادبیات دفاع مقدس و ایثارگران استان همدان نشست تخصصی کتابخوان "راویان نور" به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار درمحل کتابخانه عمومی شهید باهنر برگزار شد.

 

جمشید طالبی نویسنده کتاب "هما"،محمد فراهانی پژوهشگر کتاب "راز رضوان"،میثم موسویان نویسنده کتاب "بی نام پدر" و امیر نوبرانی نویسنده کتاب "وداع شیرین" با پرداختن به شخصیت ها و وقایع و وجه تسمیه نام گذاری آثار خود، قسمتی از کتاب ها را برای مدعوین قرائت کردند.

 

جمشید طالبی نویسنده کتاب "هما" مظلومیت بانویی را روایت کرد که ۱۳ سال‌ منتظر همسر خود بود و پس از چندین سال‌ در پی مهاجرت به یکی از جزایر جنوبی کشور، پیکر همسر شهید خود را باز میگرداند.

 

 وی در این کتاب به نقش بانوان در پشت جبه و همچنین حضور برجسته آنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد؛ همچنین او به موارد ذیل نیز در این اثر اشاره نمود:

تاثیر حضور علما بخصوص شیخ محمد بهاری، نقش استان همدان در نشر مکتب دفاع مقدس، روایت هایی از شهید همدانی، تشکیل بسیج عمومی و نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی

 

محمد فراهانی پژوهشگر کتاب "راز رضوان" با اشاره به اینکه این کتاب از انتشارات شهید ابراهیم هادی است، اظهار کرد: شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان با شخصیت های بزرگ چون شهید چمران، سيد حسن نصرالله، و شیخ احمد یاور در ارتباط بود و شهید عماد مغنیه اولین فردی بود که در جنوب لبنان در سال ۶۱ به سخنراني در میان جمع پرداخت. 

 

گروه نویسنگان این اثر برای گردآوری مطالب آن، زحمات زیادی را متحمل شدند و تحقیقات آنان به خارج از کشور( لبنان و سوریه و...) کشیده شد.

 

میثم موسویان نویسنده کتاب "بی نام پدر" از شخصیت های موجود در این اثر صحبت کرد و در ادامه یادآور شد که شخصیت اصلی این اثر حقیقی نیست اما وقایع تاریخی موجود در این کتاب منطبق بر واقعیت است.

 

امیر نوبرانی نویسنده کتاب "وداع شیرین" اظهار کرد: این کتاب به علت داشتن نکات مثبت و سازنده منبع خوبی برای فراگیری مدیریت بحران و مواردی از این قبیل می باشد بنابراین بايد کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم. وی در ادامه به خوانش قسمتی از کتاب پرداخت. 

 

در پایان، با حضور مسئولان شهرستان از نویسندگان این نشست تجلیل شد.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر