سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/7/20 17:21:15
رئیس نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار:

دختران دهه هشتادی را باید دید و شنید

نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار از خرداد ۱۴۰۰ زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان همزمان با سایر شهرستانها آغاز به کار کرد. اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان از بین بانوان فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی انتخاب شدند تا هسته مرکزی این نهضت را شکل داده و به تدریج به گسترش آن و عضویت دیگر بانوان شهر و شهرستان بپردازند.

شناسه خبر: 12895

 

به گزارش نشاط بهار، نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار از خرداد ۱۴۰۰ زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان همزمان با سایر شهرستانها آغاز به کار کرد.

 

اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان از بین بانوان فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی انتخاب شدند تا هسته مرکزی این نهضت را شکل داده و به تدریج به گسترش آن و عضویت دیگر بانوان شهر و شهرستان بپردازند.

 

هدف از تشکیل نهضت پیشرفت بانوان بررسی مسائل و مشکلات حوزه بانوان و دختران شهر و شهرستان و ارائه راهکار عملی برای آن و ایجاد حلقه ارتباطی بین گروه های مردمی و دولتی و حل مشکلات بانوان با این ارتباط است.

 

در این باره با مرضیه کریمی رادپور رئیس ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان بهار هم کلام شدیم تا از جزئیات آن بیشتر مطلع شویم. 

 

کریمی در گفتگو با خبرنگار ما با نام بردن از اعضای نهضت بانوان شهرستان بهار گفت: مهرانگيز مهری به عنوان دبیر نهضت بانوان شهرستان قبول زحمت کرده و خانمها دکتر مرضیه تقی پور، مریم عارفی فرد، مریم فرخی تابش، سمانه اسدی، لیلا زاهدی نوا، مهناز قاسملو و سوسن محمدی به عنوان اعضای نهضت مشغول به فعالیت هستند.

 

وی ادامه داد: اولین کاری که نهضت بانوان شهرستان با تشکیل هسته اولیه انجام داد تهیه یک اطلس جامع از کل شهرستان با تهیه آمار دقیق در خصوص موارد فرهنگی، آموزشی، جمعیت، اشتغال، باروری، بیکاری، بزهکاری و ... در حوزه زنان بود که به ما  یک نگاه کلی در خصوص ضعف ها و قوت های شهرستان در حوزه بانوان داد که با توجه به آن بتوانیم به بررسی مشکلات اولویت دار بانوان بپردازیم.

 

کریمی در ادامه گفت: نهضت پیشرفت بانوان هم اکنون دو طرح کلی با عناوین حرف آورد و رفیقانه را در دست اجرا دارد، در طرح حرف آورد ، به تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی در حوزه بانوان می پردازیم و در طرح رفیقانه به تشکیل گروه هایی در حوزه دختران نوجوان و اجرای برنامه های متنوع ویژه این سنین خواهیم پرداخت.

 

رئیس نهضت پیشرفت بانوان به برگزاری برنامه ماهدخت فاطمی در آخرین روز از ماه صفر اشاره کرد و گفت: با هماهنگی گروه نمایش روزنه آبی و گروه سرود مرآت یک برنامه مشترک به صورت ترکیبی از گروه سرود و تئاتر با مضمون عاشورایی ویژه دختران نوجوان در آخرین روز از ماه صفر به سفارش نهضت پیشرفت بانوان بهار به روی صحنه رفت که مورد استقبال تعداد زیادی از نوجوانان و مسئولین قرار گرفت.

 

کریمی به بهره گیری از هنر در بیان مضامین و آموزش به نوجوانان تاکید کرد و گفت: برای انتقال برخی مضامین اجتماعی، مذهبی و ارزش ها روحیات نوجوانان را باید در نظر گرفت و با زبان آنها این مضامین را به آنها انتقال داد، اکنون زمان سخنرانی یک طرفه و کلاس های آموزشی خشک اثر چندانی ندارد و ما به دنبال روش های جدید با عنوان رفیقانه و با بهره گیری از هنر برای انتقال و آموزش مفاهیم به نوجوانان هستیم و لذا تلفیقی از اجرای تئاتر و سرود نیز با همین هدف در برنامه ماهدخت فاطمی انجام شد که در آن به طور کامل از بازیگران نوجوان استفاده شد.

 

وی در آخر با تاکید بر لزوم توجه به دختران دهه هشتاد و نود، سنین نوجوانی را بسیار مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان چنین برنامه هایی را برای نوجوانان ادامه داد تا بتوان جذب حداکثری داشته و محفلی برای دیده شدن و شنیده شدن صحبت نوجوانان ایجاد کرد.

فاطمه آرام

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر