سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

کارشناس رسانه و فعال اجتماعی و گردشگری شهرستان بهار: در راستای ثبت میراث نا ملموسی دیگر در شهرستان بهار با همکاری، مستند نگاری و تهیه کلیپ وفیلم پایگاه خبری نشاط شهر مستندات پخت حلیم با نام محلی قرخ قازان در شهرستان بهار برای ثبت ملی آماده شد.

شناسه خبر: 13525

 

به گزارش نشاط شهر، کارشناس رسانه و فعال اجتماعی و گردشگری شهرستان بهار گفت: در راستای ثبت میراث نا ملموسی دیگر در شهرستان بهار  با همکاری، مستند نگاری و تهیه کلیپ وفیلم پایگاه خبری نشاط شهر مستندات پخت حلیم با نام محلی قرخ قازان در شهرستان بهار برای ثبت ملی آماده شد. 

 

احمد رجبی راغب گفت: در راستای رونق جاذبه گردشگری در شهرستان بهار پس از  ثبت ملی شربت پالوده لالجین و  سینه زنی مهاجران که خوشبختانه با تلاش و طی مراحل سخت ثبت شد،  این سنت دیرینه در شهرستان بهار نیز در آستانه ثبت ملی قرار گرفت. 

 

رجبی راغب  افزود: گردشگری یک صنعت است که می‌تواند شامل زیر مجموعه‌هایی از جمله گردشگری سلامت، گردشگری خوراک و گردشگری مذهبی باشد.

 

گردشگری مذهبی یکی از زیر مجموعه‌های صنعت گردشگری است. این نوع از گردشگری این امکان را برای افراد علاقه‌مند به این حوزه فراهم می‌کند.

 

خبرنگار نشاط شهر گفت: همه ساله در ماه محرم مردم غیور و حسینی شهرستان بهار کوی و برزن را با پرچمها و علمهای حسینی زینت می‌دهند و در این ایام از کوچه‌ها نوای حزن و غم و نوحه به گوش می‌رسد.

 

و مردم شهر بهار در یک حرکت جمعی از صبح تاسوعا آماده پخت این حلیم معروف می شوند.

 

رجبی راغب گفت: صبح عاشورا از سراسر شهرستان بهار و همدان و شهرستان‌های همجوار برای دریافت حلیم به این محله می آیند.

 

او ابراز امیدواری  کرد با ثبت این اثر ناملموس  تعداد آثار ثبت ملی شهرستان افزایش یابد.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر