سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

شهرستان بهار، با تاریخی کهن و طبیعتی بکر، یکی از نگین‌های گردشگری استان همدان است. این شهرستان با تلفیق هوشمندانه آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، چشم‌اندازی بی‌نظیر را برای گردشگران رقم زده است.

شناسه خبر: 15356

 

🔹️در دل شهرستان بهار، آثار تاریخی متعددی نهفته است که هر یک روایتگر بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب این دیارند. پل‌های تاریخی همچون آبرومند، صالح آباد، بهادربیگ و حسن قشلاق، با معماری بی‌بدیل خود، جلوه‌ای از هنر و مهندسی ایرانی را به نمایش می‌گذارند. قلعه‌های تاریخی همچون پرلوک، میحمله، قراتگین و دستجرد، نیز یادآور دوران دفاع و حاکمیت در این منطقه هستند. کاروانسرای تاج آباد نیز به عنوان یکی از شاهکارهای معماری ایرانی، پذیرای کاروانیان بوده و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تبدیل شده است.

🔹️علاوه بر آثار تاریخی، طبیعت بکر شهرستان بهار نیز چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. کوه‌های مرتفع همچون قارقالان، قزل ارسلان و گرکز، دره‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و چشمه‌های جوشان، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا طبیعتی بکر و دل‌انگیز را در این منطقه خلق کنند.

🔹️شهرستان بهار با این همه جاذبه تاریخی و طبیعی، پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه گردشگری دارد. با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری، می‌توان از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کرد و این شهرستان را به یکی از قطب‌های گردشگری استان همدان تبدیل کرد.

برخی از اقداماتی که برای توسعه گردشگری در شهرستان بهار می‌توان انجام داد عبارتند از:

۱_ایجاد زیرساخت‌های گردشگری: احداث هتل‌ها ، رستوران‌ها، اقامتگاه های بوم گردی ، مراکز تفریحی و امکانات رفاهی برای گردشگران

۲_ برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی: برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره سفال لالجین، جشنواره برداشت سیر و سیب زمینی ، مراسمات و سنت های مذهبی و می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

۳_ حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی: حفاظت و مرمت آثار تاریخی و طبیعی، از جمله اولویت‌های توسعه گردشگری در شهرستان بهار است.

۴_تاسیس بنیاد آیت الله بهاری و ایجاد کرسی آزاد اندیشی در بنیاد ایت الله بهاری در سطح شهر بهار در کنار مرقد آیت اللله بهاری  

۵_ توسعه گردشگری روستایی: حمایت از توسعه گردشگری روستایی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی

۶_تبلیغات و معرفی شهرستان بهار: معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهار در سطح ملی 

♻️: جمع بندی 

شهرستان بهار با تاریخی غنی و طبیعتی بکر، فرصت‌های بی‌نظیری را برای توسعه گردشگری فراهم آورده است. با سرمایه‌گذاری مناسب و برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان از این پتانسیل‌ها به بهترین نحو استفاده کرد و این شهرستان را به یکی از مقاصد گردشگری مهم کشور تبدیل کرد.

 

✍:مهدی رهنما

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

فرهنگ و هنر