سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رجبعلی مینایی گفت : اقامه نماز در شهرستان ها نباید دست کم گرفته شود و کمک به ترویج فرهنگ این عمل نورانی نیازمند کمک ادارات ، دستگاه ‌ها و آحاد مردم است.

شناسه خبر: 10847

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان ؛ رجبعلی مینایی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهار با اشاره به اهمیت موضوع ترویج و اشاعه فرهنگ نورانی اقامه نماز اظهار کرد : خوشبختانه اقدامات مناسبی با کمک ادارات ، دستگاهها و نیروهای مردمی در شهرستان صورت پذیرفته است ، اما این اقدامات لازم بوده و کافی نیست ، پس بایستی در سال پیش رو این تلاش ها و فعالیت ها چندین برابر صورت پذیرد.

مینایی با اشاره به برگزاری چند دوره مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه در خصوص احادیث و روایت بزرگان با موضوع نماز و مهدویت تصریح کرد : در طول سال فعالیت های فرهنگی در سطح شهرستان انجام شده است و آموزش و پرورش شهرستان با فراهم کردن بستر مناسبی در برنامه شاد جهت انجام این فعالیت ها کمک شایانی به اشاعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز کرده است . وی افزود : به دلیل پیشرفت ویروس منحوس کرونا جلسات و اقدامات مناسبی از جمله مقاله نویسی ، تهیه فیلم ، توزیع و طراحی بروشور در فضای مجازی نیز انجام شده است .

دبیر اقامه نماز شهرستان بهار ، با اشاره به پخش اذان در اوقات شرعی در کلیه مساجد و دستگاههای شهرستان خاطرنشان کرد : با هماهنگی ائمه جماعات مساجد و دستگاههای شهرستان از فعالان این عرصه تقدیر و تجلیل به عمل آمده است . در شهرستان بهار در ۲۳ اداره با رعایت پروتکل های بهداشتی نماز جماعت برگزار می گردد .

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ ، ۵ جلسه شورای اقامه نماز در شهرستان با حضور اعضای ستاد تشکیل شده است که حاصل آن ۳۰ مصوبه بوده که به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است ، افزود : ارزیابی مناسبی از عملکرد شورای اقامه نماز ادارات و نهادهای اجرایی در طول سال به طور مداوم صورت پذیرفته است .

مینای با اشاره به برگزاری همه ساله اجلاس و پیش اجلاسهای نماز در شهرستان اظهار کرد : امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا ، دو جلسه پیش اجلاس ، جهت تمهید مقدمات اجلاس تشکیل شد و مراسم اجلاس نماز شهرستان با موضوع پیوند نماز ، خانه ، مدرسه و مسجد در دو شهرستان بهار و لالجین توسط آموزش و پرورش این شهرستان ها برگزار شد .

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهار تصریح کرد : اقدامات و فعالیتهای دیگری نیز در سطح شهرستان و در طول سال ۱۳۹۹ انجام گرفته است که به طور تیتر وار به آن فعالیت ها اشاره خواهم کرد :

تعمیر و تجهیز نمازخانه های بین راهی و ادارات

برگزاری دوره آموزشی و توانمند سازی کارکنان ادارات در قالب دوره آموزشی آداب و اسرار نماز ، نماز و مدیران ، نماز و خانواده

به روز رسانی بانک اطلاعات فرمانداری و ادارات تابعه

تبلیغ برای طرح داوطلبانه نهضت مسجد سازی در بین دستگاههای اجرایی

تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص خیرین مسجد ساز

فعالیت روحانیون جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در روستاهای شهرستان بهار

تکمیل طرح جامع ظرفیت شناسی دستگاهها در امر نماز

برگزاری جلسه هماهنگی مسابقه از آن در سطح شهرستان

برگزاری و ارسال دستورالعمل نماز یاوران به بخشداران جهت گیری و اعلام نتایج

وی در انتها از خداوند توفیق الهی برای تمامی فعالان این عرصه مسئلت کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها:
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو